درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی

امروزه درب اتوماتیک به این صورت عمل میکند که با داشت چشمی و حسگز های پیشرفته قبل از نزدیک شدن فرد به درب وردی درب باز شده و بعد از ورود فرد بلافاصله درب بسته میشود این امر در مکان هایی مثل بانک ها,فروشگاه ها که پر رفت و آمد هستند بسیار پر کاربرد بوده و در طولانی مدت با کاهش اتلاف انرژی کمک چشم گیری به محیط زیست میکند و موسسه یا سازمان مربوطه که درب اتوماتیک بانکی نصب کرده هم کاهش هزینه های سازمان سودی است که از نصب درب اتوماتیک بانکی میبرد.

ساختار و نحوه کار درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی ، این امکان را میدهد که ۲/۳ عرض کل را برای تردد آسان تر در اختیار ما میگذارد . ساختار درب اتوماتیک تلسکوپی تشکیل شده از ۲ شاستی ، که با یراق آلات به هم متصل میشوند .شاستی اول کندرو نام دارد و شاستی دوم تندرو نام دارد و به دو حالت نصب میگردد یکطرفه و دوطرفه، حالت یکطرفه تشکیل شده از دو فرم متحرک و یک ثابت و چهار عدد غلطک،که عرض فرم ها بستگی به عرض کل اجرا دارد .بر روی شاستی دوم (پر سرعت ) هرز گرد دوبل نصب میگردد ، هرز گرد بزرگ و کوچک که بر روی یک گشتاور قرار میگیرد ،داخل اپراتور نصب میگردد و با هر بار دور کامل هرز گرد بزرگ هرز گرد کوچک 3 بار می چرخد این امر باعث میشود سرعت فرم تندرو ۳ برابر سرعت کندرو باشد تا هماهنگی فرم ها به صورت منظم باشد فرم کندرو بر روی شاستی اول قرار میگیرد و فرم تندرو بر روی شاستی دوم و فرم ها از طریق رابط تسمه کیر غلطک به هم متصل میشوند و اکثرا تسمه های اپراتور های تلسکوپی دندانه ریز میباشند و قفل دستگاه بر روی شاستی (دوم تندرو) قرار میگیرد و غلطک جلوی فرم را مهار میکند قابل ذکر است که برای تنظیم فرم ها باید فرم (تندرو) بالاتر از فرم ( کندرو ) قرار داشته باشد ‌. بهتر است برای انتخاب موتور درب اتوماتیک تلسکوپی از موتور قوی با توان ۴۰ وات دانکر ۶۳/۵۵ استفاده شود . نصب و اجرا در این مدل درب ها بسیار مهم و قابل اهمیت است .

درب تلسکوپی

انواع یراق درب تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی که از دو شاستی در اپراتور های تلسکوپی تولید و اجرا می‌شود که جنس شاستی بهتر است از شمش آلومینیوم خاص استفاده شود تا مقاوم تر باشد .شاستی اول که تندرو نان دارد و شاستی دوم کندرو که با پیچ و پلیت به هم متصل می‌شوند. لنگه درب کندرو از طریق غلطک به همراه تسمه گیر بلند به غلطک لنگه تندرو متصل می‌شود که تسمه باید از فولاد آبکاری شده با ضخامت بالای ۲ میل استفاده شود که بر اثر فشار و ضربه مقاوم باشد . نکته قابل توجه برای همکاران عزیز در نصب درب تلسکوپی باید توجه داشته باشند باید در هنگام مونتاژ شاستی کندرو و تندرو انتهای شاستی اول به اندازه ۱۴ سانت سطح مقطع برش خورده باشد ،که در هنگام سرویس و تعویض غلطک شاستی اول ، بتوانیم غلطک را از برش خارج و تعویض شود که دیگر نیاز نباشد شاستی ها از هم جدا شود و در تنظیم آن به مشکل برخورد نکنید.

درب اتوماتیک تلسکوپی

چرا تسمه تایم درب های تلسکوپی دندانه ریز است ؟

در درب های تلسکوپی از تسمه تایم دندانه ریز استفاده می‌شود که این مدل تسمه ها در درب های اسلایدینگ و . . . دیده نمی‌شود. چونکه در درب اتوماتیک تلسکوپی از هرزگرد های دوبل تنظیم کننده سرعت لنگه اول و دوم استفاده شده است ، برای تنظیم سرعت لنگه تندرو از هرزگرد کوچک و دندانه ریز استفاده شده است و برای لنگه کندرو از هرزگرد بزرگ تر استفاده شده است این امر باعث می‌شود که وقتی هرزگرد کوچک یک دور می‌چرخد هرزگرد بزرگ نصف قطر دایره می‌چرخد و هرچه دندانه ها و قطر هرزگرد کوچک تر باشد سرعت بالاتری داریم و قدرت کمتری ، هرچه دندانه ها بزرگ تر باشد و قطر دایره ما بزرگ تر باشد سرعت کم می‌شود و قدرت آن بیشتر می‌شود این امر باعث شده است که تسمه تایم درب تلسکوپی دندانه ریز باشد و تنظیم لنگه کندرو و تندرو انجام می‌شود.

مزیت همکاری با درب سام

خدمات شرکت ما سرویس و تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای نصب شده خود را با کمترین هزینه و به سرعت انجام میدهد. تا مشتریان خوبی همچون بانک اقتصاد نوین,بانک قوامین,بانک سام و فروشگاه هایی همچون کوروش,جامبو, نوین چرم و هاپر می میباشد. خدمات سریع و بدون معطلی برای ما اولویت دارد.